< Till bloggens startsida

Önskerubrik - Det här kommer jag att sakna med METG

Snart tar jag studenten och då kommer jag att sluta på METG.

När jag skulle välja gymnasium ville jag först gå någonting praktiskt, så första omgången jag sökte, så sökte jag endast praktiska linjer, men hur som det var så valde jag till slut att söka till Mikael Elias Teoretiska gymnasium.
När jag först kom hit kände jag ingen, men det dröjde inte länge innan jag lärde känna alla fina klassisar och nu är de några av mina bästa vänner.

Självklart känns det skönt att avsluta gymnasietiden, alla måsten, alla tidiga mornar och alla sena kvällar, ja det jobbiga helt enkelt. Men såklart finns det saker jag kommer att sakna.

Det allra mesta som jag kommer att sakna är såklart alla fina vänner som man träffar varje dag. Eftersom att de flesta kommer att flytta, börja på universitet eller högskola eller börja jobba, och därför kommer man inte kunna träffa alla fina människor så ofta. Men jag kommer också att sakna de där fina stunderna vi haft, de där roliga lektionerna när vi fått leka med trolldeg och alla andra bus vi gjort under tiden. Och ja, jag kommer faktiskt sakna de goa lärarna (de flesta i alla fall).

 
 
 
 
Men självklart kommer det bli skönt också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0