< Till bloggens startsida

önskerubrik - Det här vill jag jobba med

När jag blir stor och ska börja jobba med det jobb som jag utbildat mig till vill jag jobba med människor. Det roligaste och det jag hellst skulle vilja bli, just nu, är psykolog. Det beror väll mest på att jag verkligen tycker att psykologi, människor och beteenden är intressant. Det är himla kul! Nu vet jag inte om det är precis det jag kommer att jobba med senare i livet men det vore väldigt intressant och roligt!
 

Annars har jag en liten dröm om att, när jag jobbat klart med mitt ''riktiga'' jobb, öppna ett litet café i en stad någonstans. Att varje dag baka fina kakor och skapa fina bakelser, göra chailatte och bara liksom vara och leva i mitt mysiga lilla café när jag är klar med allt annat i livet. 
 
Självklart vill jag mycket med livet. Jag vill både utbilda mig, resa och se världen, bo utomlands och flytta till olika ställen för att uppleva olika saker. Jag vill så mycket med livet och jag vill också trivas så himla bra med det jag gör. Det skrämmer mig lite när människor inte tycker om att gå till sitt jobb, hur ska man kunna vara lycklig om man varje dag känner att man inte vill gå till sitt jobb? 
 
För att sumera detta så vill jag jobba med något som jag tycker är himla kul och som jag trivs med. Det är det viktigaste. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0