< Till bloggens startsida

År tvåtuentolv

2012 har varit ett bra år, men som vanligt och som livet är har även det gått upp och ner. Vad har jag gjort det här året då?
 
 
 
pic.twitter.com/Zg0D4qaY
 
Jag firade in året i Sidsjön tillsammans med fina människor, träffade en fin pojke och gick en lång promenad mitt i natten. Januari fortsatte med bowling med fina vänner, tränade en massa i Ånge med fina pållen, gick på kalas i Torpshammar, kämpade med att klara av matte c kursen och umgicks med mina vänner. 
 
 
 
Februari kom och jag åt kinderägg, åkte längdskidor, saknade min farmor, gick på flera basketmatcher tillsammans med fina vänner och grät till Glee samt fick VG på ett matteprov och blev så otroligt glad. 
 
 
 
Också kom Mars och jag köpte min första Carmex och blev kär i den, körde skoter, var på angeltävling, umgicks med Hanna, bakade goda kakor, fiskade på skolans friluftsdag med Jenny och Simone och körde lite till skoter. 
 
pic.twitter.com/MX70TYsB
 
 
I April åt jag kycklingrulle, firade Ellen som fyllde arton, åkte i Emmas baklucka, powerwalkade till Norra berget med klassen, var på bio med vänner och busade med pojkarna. 
 
pic.twitter.com/aQwPx1jm
 
Maj började med en roadtrip till Härnösand tillsammans med Ellen och Viktor för att fira Valborg, fortsatte sedan Maj med att springa runt i jeansjacka, åt mjukglass i solen med bästaste vänner, firade Emil och Sofie som fyllde arton, bröt handleden, sprang runt med gips hela månaden, firade att Rebecca fyllde arton, pluggade och gymmade. 
 
 
 
 
 
Sedan kom Juni och den efterlängtade sommaren var äntligen här. Juni tillbringades med att umgås med vänner, bada badtunna och käka grillat på Ellens altan i Hästnäset, åka runt hela staden i väntan på att pojkarna skulle dricka öl klart, gå på Björnstigen, tvätta bilen, prata om livet på Linneas balkong på skolavslutningsnatten, var hundvakt åt vår nya valp, viskansparken och massa hyss på midsommar och sena fiskekvällar med Emil och Mackan.
 
 
 
Och efter Juni kommer Juli och då stog jag framför svenska björnstammen och upplevde en magisk kväll, var lyckligast i världen, åkte karusell med Josefin och Linnea, busade med Elin, sommarjobbade, hade överraskningskalas, åkte till Los och tillbaka, var på barnkalas, åt amerikanska pannkakor med nyplockade jordgubbar till frukost, myste med en fin pojke, tränade skytte, åkte moped till Finnsjön och spelade kubb och umgicks med släkt. 
 
 
 
Helt plötsligt var det Augusti och jag vaknade bredvid en fin pojke många mornar, bjöd hem mina finaste vänner på middag, körde mycket bil, gick på bilbingo, fotograferade, busade många kvällar, låg i gräset mitt i natten och kollade på stjärnorna, umgicks med fina människor i en stuga i en skog någonstans, började träna fotboll igen, åt mozzarellapizza och hade filmkväll med Ellen och ville inte att gräset skulle ändra färg och kvällarna bli mörkare. 
 
 
September började med ett fint bröllop, promenader i natten, lagade och åt klappgröt för första gången, fotograferade kossor, umgicks med Rasmus, spenderade många kvällar under en filt med chaite och funderade över livet, beställde min studentmössa, spelade bingo, åt Ben&Jerry, åt langos och hade girltalk med Ellen. 
 
 
 
 
 
Sedan kom Oktober och jag längtade tillbaka till de varma sommarkvällarna, firade Simon som fyllde 20, hade hemmaspa med Rasmus, pluggade, listade vad jag tyckte om med hösten, var på bio med min fina pojke, firade två fina tjejer när dom fyllde arton, firade Agnes när hon fyllde arton, red massa pållar, gick på promenad, gjorde högskoleprovet, den första snön kom och jag kände mig glad. 
 
 
 
 
 
 
Och sen kom den näst sista månaden, November och den spenderade jag med att köra moped även fast det var jätte halt, sprang, red många hästar, powerwalkade, gick på diet, spelade beerpong med fina vänner, gymmade, älskade chaite, red med Elin i mörkret, köpte en Iphone, red pållar, vaknade bredvid finaste, kände julklappsångest, firade min morbror som fyllde år, hade mysdag med Simone då vi åt gomiddag, kikade på julisar och gick på bio. 
 
 
 
 
 
Avslutade året med December månad med att åka vagn i kylan, sno varmchoklad på Ica för att bli varma, rida genom Fränsta på julskyltningen, baka massa kakor, blev bjuden på spabehandling hos Siv, drack massa varmchoklad, slog in julklappar, blev bjuden på plankstek av Rasmus, åkte på kalas hos Filip, firade min kära mamma på hennes födelsedag, kikade på gamla julkalendrar, åt lussebullar, hade langoskväll hos Ellen, julklappshandlade med Elin, firade två julaftnar och umgicks med hur fina människor som hellst. 
 
Jag hoppas att 2013 blir ett lika fint år, om inte finare!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0