< Till bloggens startsida

Julkalendrar

Brukar ni titta på julkalendern? Jag brukar göra det varenda år, men de senaste åren har de varit så sjukt dåliga att jag inte sett. I år heter julkalendern Tjuvarnas jul. 
SVT:s julkalender 2011 heter Tjuvarnas jul och är en julsaga i Charles Dickens anda. Historien utspelar sig i Stockholm, i det förra seklet, där julen står för dörren. Stadens barn längtar efter julklappar, det stora varuhuset längtar efter att tjäna pengar - och stans tjuvliga längtar efter att stjäla!
Jag, som den julälskare jag är, hoppas verkligen på att den är bra!

Vilka är de bästa julkalendrarna genom tiderna då? Eller ja, sedan 1995.
  1. Julens hjältar
  2. Diselråttor och sjömansmöss
  3. Kasper i Nudådalen
  4. Ronny och Julia
  5. Håkan Bråkan
Det är inte länge kvar nu, och imorgon är det första advent och julmarknad. Mys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0