< Till bloggens startsida

inbrottstjuv? skulle inte tro det

Men tjenare, är du ofta här?

Igår skulle jag och Elin sova i Emmas hus för att de är på semester. När vi ska gå in upptäcker vi att det inte har någon nyckel och det är inte öppet någonstans. Därför gick vi runt hela huset för att känna på varenda lite sak man skulle kunna komma in genom. Plötsligt såg vi att ett fönster på övervåningen var öppet.

Så vi tog stegen, Elin klättrade upp, kirrade någon sorts spärr, sedan gick jag klättra in och låsa upp åt henne. Vi var nästan säkra på att polisen snart skulle komma och ta oss för inbrott, men så blev inte fallet.

Fick även ge upp min dröm om att bli inbrottstjuv då jag lät rätt mycket, var super rädd och inte heller så otroligt smidig. Att vi inte är så duktiga på att hantera stegar hör ju egentligen inte hit, men Elin lyckades välta hela stegen baklänges över hennes huvud och jag tänkte klättra upp på stegen och fälla ner den...



Vi kom på att vi skulle laga mat sidådär vid klockan ett inatt också. Det började osa rök som satan aldrig skådat;
- Vad är det som lyser så mycket där uppe?
Och helt plötsligt tjöt brandlarmet och både jag och Elin greps av panik. 

Vi lyckas ju inte alltid super bra, men kul har vi ju i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0