< Till bloggens startsida

jag är kapabel till allt

Jag och Ellen tar hand om stallet i helgen eftersom Emma och Elin åkt till Åre. Så jag och Ellen tog och flyttade in i Emmas hus igår. Imorrse for Ellen till stan för att hjälpa systern att flytta så jag blev ensam kvar. Klev upp vid halv 10 och käkade frukost. Efter det gick jag ner till stallet. Bar vatten, tog hand om getterna, skyfflade bajs och red på Mork.

Mork den jäveln fick för sig att han absolut inte skulle följa med mig någonstans efter att jag stängt grinden och börjat gått mot stallet. Så han sprang ner mig, trampade mig på foten så jag förmodar att jag har fett blåmärke där nu, och stack iväg i rasande fart mot skogen. Varpå jag skyndar mig att försöka ta grimskaftet men han bara sprang, vilket resulterade i att jag blev hängande efter och drogs i snön ett par meter tills jag insåg att det inte var någon idé. Men jag lyckades få fast honom, och red gjorde jag också.

Nu blir det lite lunch och chill innan jag ska ner igen och rida häst nummer två.
Hörs, hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0