< Till bloggens startsida

ännu mer nostalgi

Ibland klickar jag in på Nemon's blogg när jag inte har något annat för mig och jag läste precis ett inlägg som handlade om saker man samlade på eller gjorde när man var liten. 

Kommer ni ihåg? 
Pogs
Bayblades
Furbies
Tamagotchi
Jojo's
Bokmärken
Pokemon kort
Zigzag-godisaskar
Solero shots
Vad är klockan herr lejon

Jag blev helt nostalgisk och tänkte tillbaka på den där tiden när man satt ute på rasterna och byggde högar av pogs och sedan var det den som hade den bästa slagaren som oftast vann. Kommer ihåg att jag samlade på baywatch och andra coola pogs. 

Kom även och tänka på den tiden då hela klassen byggde en sorts stad på ett papper, och flärparna på drickburkar var pengar. Minns även hur jag och mina vänner tillslut tog över hela världen eftersom vi byggde en fet bondgård och tvingade alla att köpa mat av oss för man var ju faktiskt tvungen att ha ett mjölkpaket. Tillslut var världen tvungen att avslutas, då det gick lite överstyr. 

Fin tid man hade som ung.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0