< Till bloggens startsida

bäverjakt och påskmat

Goddagens.

Mamman hälsar glad påsk men ville icke vara med på bild.

Vi har nu åkt upp till tomma intet, Finnsjön. Ganska fridfull plats med några stugor runt omkring. Byn fylls av trafik och liv såna här helger då det är tradition att angeltävla eller på somararna, spela brännbolls tunering. 

Ikväll ska vi käka lite påskmiddag, och senare ska jag och bror ut på bäverjakt. Eller inte jakt, men vi ska speja på dem och knäppa kort. Tydligen kan inte jag vara med på bäverjakt enligt min bror eftersom jag inte kan hålla tyst. Hålla tyst på jakt är för mesar. De enda gångerna jag hållit tyst på jakt har jag inte sett ett knyst. Då jag har pratat och viskat och grejat, ja då ni, då har jag sett många djur!



Blev minst sagt lycklig när jag fick veta att vi tydligen har mobilt bredband, vilket gör att man kan sitta vid internet här uppe. Kärlek!

FREDUT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0