< Till bloggens startsida

tanter på tåget

Idag när jag skulle åka tåg hem satte jag mig på en 6 stols plats. Det dröjde inte länge innan dom där andra 5 platserna blev tagna av 5 tanter. Dom kände allihopa varandra. Dom satt och pratade om dåliga saker på deras jobb, att dom haft någon som gick i pension på jobbet så dom åt tårta för att säga hejdå, att dom hoppades på att deras män gjort maten klar tills dom kom hem, dom funderade på hur dom skulle kunna ta så många timmar ledigt från jobbet för att åka till doktorn också pratade dom om blommer. Dessutom så beundrade dom biljettkillen för att han alltid gjorde ett så bra jobb, fast att jag inte märkte att han gjorde någonting annorlunda än dom andra biljettmännikorna. Dom hade busskort som dom betalade med, och varje en fick en biljett som det stod hur mycket dom skulle betala på, och alla fick olika beroende på hur mycket dom åkte tåg, och det var väldigt intressant tyckte dom.

kommer jag också bli en sånn tant som åker tåg och faccineras av blommor och biljettkillar? kommer jag också sitta och hoppas på att min 70 åriga man gjort middag när jag kommer hem? kommer jag också sitta på tåget med mina vänninor och kolla vem som fick betala mest om 50 år?

eller kommer jag att ta med mig min dator och kolla facebook istället för att tycka det är roligt att lösa korsors som dom också gjorde.
jag vill veta nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0