< Till bloggens startsida

normalt inlägg.

Att vara normal.

Hur är man normal? Vad är normal?
Är normal när man gör samma alla andra? När man klär sig neutralt, följer alla andra och inte har en egen vilja? Är normalt då man gör som majoriteten tycker? Är det normalt att inte ha en egen vilja? Att se ut eller tycka eller säga precis som alla andra, är det normalt?

Jag är less på folk som säger ''du är inte normal'' eller du är ''konstig''. Är man konstig för att man inte tycker som andra? Eller för att man helt enkelt inte säger precis som alla andra gör? Ett ord med så stor betydelse, men som faktiskt inte har någon betydelse. Alla tolkar normal olika. För mig finns det faktiskt inget normalt, inget annat än att vara sig själv. Vill man vara s.k normal? Vill man inte vara sig själv? För det tycker jag är det viktigaste i hela världen. Att vara sig själv. Tycka som man själv tycker, säga som man själv vill. Inte göra saker för någon annans skull.

Jag vill iallafall inte vara som alla andra. Jag vill vara mig själv. Hur kul är det med 781556 lika dana som en själv? Som tycker och tänker precis lika?
Skit kul. Nej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0