< Till bloggens startsida

yey

Dag 04 - Min tro

nu ska jag berätta den långa historian om min tro. rätt fin historia faktiskt.
be mig gärna att jag ska berätta den ig
en.

Alltså. Jag föddes som kristen, döptes, konfirmerades och har varit i kyrkan ett par gånger. Alltså svensson kristen. jag har aldrig varit djupt kristen eller ens över medel. Jag har bara varit kristen för att liksom vara något. har aldrig riktigt trott på det som står i bibeln.
När jag började gå konfirmationen så insåg jag att jag var atteist. Jag tror alltså inte på någon gud, utan jag tror på evolutionen. Rätt vackert faktiskt.

Fast jag har alltid haft den där baktanken att gud kanske finns ändå. Att gud gör alla mina misstag. Gud hatar mig. han gör så att det blir svårt för mig att leva. Han förstör liksom mitt liv. Förstör exakt allt. Hehe.
smörtigt gud.

Så. Både jag och Elin har kännt den här hatkänslan utav gud. Så vi har hittat våran egen gud att tro på. Någon som inte sviker oss hela tiden. Så våran gud är rebar. M-m-m. Han är oss alltid trogen. Lyssnar på våra fina böner och gör allt för att vi ska må bra. Som inte en viss gud gör. Men gud är ändå riktigt bra, eftersom han kan man skylla allt på. Han tar inte åt sig utav mig, eftersom han hatar mig.
Smörtigt gud.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0