< Till bloggens startsida

this year has been great!

året 2010 har betytt otroligt mycket för mig. allting har förändrats i mitt liv. de säger att en bild säger mer än tusen ord. just därför tänker jag bjuda på en bunt med bilder knäppta år 2010.
nyår 2009/2010 firades
pappa fyllde 50 år, firades med brak kalas!
träffa en otroligt cool man!
var på basis i norge tillsammans med emma
under 2010 verkade vi tycka det var otroligt roligt att leka rida häst. dock fick jag alltid vara hästen..
var på udda sporter med hela 9;an. det blev bowling och laserhallen
åkte skridskor ett antal gånger med klassen på gympalektionerna. det blir till vad man gör det till. rätt så sant!
hade skämt klassfoto. otroligt snygga var vi allihopa!
vintern var förjävligt kall, men lika glad är vi för det!
mys red ett antal gånger tillsammans med stallbrudarna!
tävlade i ånge med favorit ponnyn min. gick ganska bra om jag inte minns fel.
här rider astrid i pausen.
första gången åsnan jack hade någon på ryggen på våran gård, det gick galant och jag red till och med själv utan några som hellst bekymmer. han gjorde det mesta jag bad honom att göra. (ca. fyra år är han)
hade en kalas kväll tillsammans med favoriterna!
söta flickor @ school?
var på studiedag på boberg. söta tjejer, citerar killarna; lite mer näsa tjejer!
var på lan i ljungaverk med massa folk.
umgicks med denna lilla söta filur väldigt mycket under året!
ännu mera mysturer i snön
tävlade i bräcke på påskhoppet. gick rätt bra i första klassen, dock hände det vanliga i andra..
jag och ellen började rida faxnetta åt göran.
vi skaffade oss getter! här är min älskling stina på lite försommar bus på lägden!
hade lan tillsammans med älsklingsbrudarna!
hade bal på slottet. (*HOST* treklövern) tillsammans med hela 9;an
slutade nian. lite tårar på dagen, mest skratt på kvällen! otroligt härliga år tillsammans med favoriterna!
bodde på finnsjön några nätter
jag och hanna var på moped ride!
drog och badade tillsammans med min sköna, dock var inte vattnet det härligaste jag mött. bajsvatten, mumma!
drog på fränstafestivalen med hanna och emilia! träffade ellen, kalle och walle också.
åkte moped varje dag. lekte i fränsta med grillning och eldning många kvällar.
fideli fyllde år
började på metg. träffade en hel del nya vänner!
sanna & douglas på sin första kebab dejt!
simon fyllde arton, det firades hos hanna. dessutom hade kicki & daniel gift sig, så det blev dubbelfirande!
lekte med simone, adam och viktor i väntan på att besöka glada hudik
barnvaktade denna lilla filur flera gånger under året
hade fotodag tillsammans med therese!
hade syjunta inför halloween på skolan tillsammans med therese och simone
hade lan med elin och ellen.
'
många dagar på skolan har sett ut såhär;
har lekt ett antal gånger på ellens skola. denna dag kände ellen sig lite modemedveten och smal!
bakade segkakor med familjen på finnsjön
hade nobelmiddag/fest med skolan
spelade in en film med min grupp på historian. själv spelade jag rollen som random 2
umgicks med hudikspojkarna på hotell innan gymnasiefesten
hjälpte ellen och antonia och deras grupp med att spela in en parodi på rödluvan
fick även mat för att jag varit filmare
många kvällar spenderades på bygdegården i viskan tillsammans med mina favoritpojkar och ellen. detta är bara en kväll utav många
kalasade hemma hos linnea tillsammans med antonia och ellen. det blev även en del pojkar med också!
felicia, amandus, robin och bambi kom förbi en sväng
senare kom linneas sambo fredrik hem med sina kompisar som också kalasade med oss
my lovely girls
fick min efterlängtade systemkamera i julklapp!
var hemma hos angelika & felicia som ett fint avslut på året
Året 2010 har varit ett bra år! Det har gått upp och det har gått ner. Det har varit en berg och dalbana. Men i överlag har det varit ett otroligt bra år. Jag har lärt mig sjukt mycket om mig själv, och jag har lärt känna många nya bra människor. Även om jag har fått hur många nya vänner som helst, så har jag även tappat kontakten med en hel del utav mina vänner också. De jag gick i skola med, och de som bor långt bort. Jag har börjat lära känna människor som jag varit bekant med. Jag har gjort så mycket det här året att det inte går att beskriva. Jag har slutat en skola, jag har börjat en ny. Jag har gjort mycket nya saker. Men viktigast av allt, jag har lärt känna mig själv det här året. Jag vet hur jag fungerar. Jag vet vad jag behöver och inte behöver. Dessutom så har jag lärt mig hur andra människor är. Hur dom ser på saker och det här året har bevisat en hel del hur vissa människor är och vad jag betyder för dem. Jag har varit med om saker jag aldrig trott jag skulle behöva vara med om. Jag har tvivlat på om saker skulle kunna bli bra. Jag har trott att människor varit död när dom i själv verket inte varit det. Min farmor gick bort. Jag har nästintill bott hemma hos Emma hela sommaren. Jag har lärt mig att saker kan förändras på en sekund. Såsom när Elin var med om olyckan. Från att vara super glad och peppad till massa filmmys och liknande, till att vara chockad och rädd. Jag har tillbringat sjukt många timmar på buss eller tåg. Året har varit bra!
Nästa år ska också bli bra. Förhoppningsvis ännu bättre! Jag är starkare nu än någonsin och jag hoppas på ett händelserikt och positivt år. Jag hoppas på en hel del nya vänner och jag hoppas på att återta kontakten med många av dem jag mist kontakten med. Det här ska bli en ny start. Det här året ska vara bra! Och det är mitt nyårs löfte. Det blir vad man gör det till. Jag ska göra detta år bra!
Med dess orden säger jag. GOTT NYTT ÅR TILL ER SOM ORKAT LÄSA MIN BLOGG, ER SOM NYSS BÖRJAT LÄSA MIN BLOGG. TILL ALLA ER SOM FINNS DÄR UTE I VÄRLDEN. JAG HOPPAS ATT NI FÅR ETT BRA 2011!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0