< Till bloggens startsida

ung & bortskämd

Förut satt jag och familjen och kollade på Ung och bortskämd. Jag tycker att programmet i sig faktiskt är rätt roligt, men. Vem har kommit på den sjuka idén att föräldrarna till dessa bortskämda ungar ska få bestämma vem som ska åka ur varje vecka? Varje avsnitt har då vissa utav föräldrarna suttit och försvarat sina barn. Om en t.ex. inte hjälpt till att laga mat, städa och tagit hand om hushållet, utan istället har stått och sminkat sig och väntat på att andra ska göra grovarbetet, är det då rätt att föräldrarna sitter och försvarar sina egna barn som håller på så, och säger att dom har '' en social kometens '', vilket programmet faktiskt inte har någonting alls med att göra. Dom är där för att lära sig hur det är att inte vara bortskämd och lära sig hur det går till i ett hushåll, den som då sköter detta bäst under alla veckor vinner. Men ska då den som har social kometens stanna kvar i programmet medans den som faktiskt hjälper till under hela veckan, den som tar störst ansvar och liknande, åker hem av den anledningen att han var nervös inför deras uppdrag att prata inför en skolklass. Kvällens program fick mig verkligen förvånad! Hur kan föräldrarna, som troligen vill att deras barn ska förändras, sitta och försvara deras egna ungar och rösta ut den som faktiskt gjort sig mest förtjänt av att vara kvar? Och när till och med ungdomarna sedan blir förvånade och tycker att det var fel, då måste det ju vara något fel. Jag tror inte ett dugg på att föräldrarna kan ta ansvar för att vara jury. Självklart vill dom att deras barn ska vinna, men det är ju faktiskt inte det som är syftet med programmet! Detta var verkligen en grej som gjorde mig som tittare besviken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0