< Till bloggens startsida

BUSA PÅ NI BA.

Bus med kollektivtrafiken idag. Det började med att mamma skulle skjutsa mig till bussen imorrse. Vi åkte halv eftersom att bussen kommer dit fem över halv. Så är bommarna vid tåget nere, och tåget står still innan tågbron. Och vägrar röra på dig. När det plötsligt börjar röra på sig så åker det sjukt sakta, och då ser jag bussen åka förbi på vägen nedanför. Lite less man blev, och eftersom tåget var så segt skulle jag antagligen inte hunnit. Så mamma fick skjutsa mig till Viskan, så fick jag hoppa på där istället. Lekte med Robert och Emil på vägen. Det var trevligt.
-
När jag skulle åka hem igen så busade det igen. Jag skulle ta 5 över halv 5 tåget hem. Gick det snabbaste jag någonsin gått, och det tog bara 6 minuter från min skola och till tåget! Väl där var det ett as gammalt tåg och bara en vagn, med två avdelningar i. När jag satte mig där så säger dom att alla som ska av i Torpshammar får ta ersättningsbuss istället. Jag vägrade att åka bussen så jag tänkte kliva av i Fränsta. När tåget åker från Centralen är det nästan fullt. Sedan kommer vi fram till Västra och tåget blir mer än fullt så folk skulle behövt stå. Så då säger dom att alla som ska av i Fränsta också får ta bussen. Så jag och några till fick kliva av och ta den där jävla ersättningsbussen. Blev lite less. Jag vill att dom riktiga tågen ska komma tillbaka!
-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0