< Till bloggens startsida

twentyfive to life

Imorgon händer det.

Imorgon börjar jag skolan!
Jag börjar ettan.
Ettan som i ettan på lågstadiet.
Sådeså.

Nej men allvarligt.
Jag börjar gymnasiet imorgon.
Imorgon blir jag en stor tjej.
Imorgon måste jag vara normal.
Från och med imorgon måste jag bete mig som en vuxen på skolan.
Från och med imorgon måste jag bete mig som en vuxen med alla nya människor jag möter.

....

Men i hemlighet kommer jag alltid vara det där lilla barnet.
Som tycker om att vara barnslig.
Med sjuk humor, 
som pratar alldeles för mycket.
Jag kommer alltid ha det inuti mig,
men jag tänker bara visa det för mina gamla vänner!
För från och med imorgon är jag vuxen.  

Det är sjukligt nervöst det här.
Jag känner ingen i min klass.
Och inte på hela skolan heller föresten.
Det blir kul!

Tack och hej
leverpastej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0