< Till bloggens startsida

kort, medel, längst

Ibland blir jag så sjukt avundsjuk på lång människor.
Eller ja, långa tjejer.
Jag har aldrig vart speciellt lång, och jag kommer nog aldrig bli lång heller.
Jag är liksom.. Kort.
Men ändå är jag längre än några av mina vänner.

Sen idag kom min tremänning hit med sin mamma och min mormors syster,
och gud så lång han var! Sedan berättade dom att min andra tremänning,
hans bror, var längre än honom.

Då börjar jag fundera.. Varför är ungefär alla i min släkt långa förutom jag?
Mamma och pappa är inte speciellt långa, men alla mina kusiner är långa,
nästan alla min morbröder, mostrar, fastrar och farbröder är rätt långa.
Men så kommer jag, och skiljer mig från typ alla och är kort.
Är det rättvist?

Men så tycker jag inte att det är ett stort problem att vara kort heller.
Man kan ju hämta saker som ligger långt ner, medans långa behöver böja på sig.
Dock är det inte lika roligt när man ska hämta något som ligger långt upp..

Men snälla gud. Ge mig några centimeter till.
Jag bör väll iallafall kunna få 4 cm?
Amen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0